lördag 6 augusti 2016

Punktlig tornfalk

Varje dag vid 11-tiden dyker tornfalken upp ovanför berget. Den brukar uppehålla sig där ca 1/2 - 1 timma. Då gäller det att vara beredd med kameran om man vill ha en bra bild. Idag gick jag upp på berget för att komma närmre och således få större chans att få en bättre bild. Men jag tycker inte resultatet blev så mycket bättre. Nu har jag fått sällskap av Måns också och han tog några bilder på tornfalken från samma position som jag hade. Tycker hans bilder blev bättre. Man börjar tvivla på sin förmåga som fotograf. Vi har likadana kameror men olika objektiv. Hans är mycket billigare än mitt men ger ändå väldigt skarpa o bra bilder. Är det fel på mig som fotograf eller är det objektivet det är fel på? Vi får väl utvärdera lite till. Tornfalken är nog tillbaka i morgon också och då skall jag vara beredd.
Här är mina bästa bilder från idag.






Rätt som det var kom denna lilla fågel och slog sig ner en liten bit från oss. Tror att det är en stenskvätta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar