torsdag 11 augusti 2016

Hägerjakt på Amundön

Åter hemma i Göteborg var det dags att försöka ta en bra hägerbild. Därför var jag nere vid Amundön strax efter kl 6 i morse, eftersom hägern då brukar stå vid bron till Lilla Amundön. Tyvärr var det någon annan fototokig (Måns) som redan hade varit där och skrämt iväg hägern till andra sidan kanalen. Därför blev det bara några dåliga bilder på avstånd samt en flyende häger.





Borta vid hästhagen stod det tre hägrar och solade sig i morgonsolen men när vi närmade oss flög de givetvis iväg. Precis som vanligt. Det är jättesvårt att komma nära dem.



Måns o jag gjorde ett nytt försök i eftermiddags. Vi såg en häger borta vid hästhagen och smög oss försiktigt närmare.
Den här gången lyckade vi komma något närmre. För första gången fick jag se när hägern fångade fisk och jag lyckades faktiskt få några bilder på den med fisk i munnen. Faktiskt några av de bästa hägerbilder jag tagit. Så idag är jag lite nöjd med bilderna. Här är en liten svit på denna fina upplevelse.











I morgon bitti blir det nytt försök att komma  närmre hägern.




2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Har inte lyckats se någon Häger ännu på Amundön - så extra kul att få se dina bilder.

    SvaraRadera
  2. Flotta bilder! Dom är väldigt vaksamma. Kanske för att dom flyger så klumpigt....?

    SvaraRadera